حل مشکلات کشور جواب یک خطی ندارد/ نمایندگان فعال‌تر باشند

حل مشکلات کشور جواب یک خطی ندارد/ نمایندگان فعال‌تر باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نمایندگان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: حل مشکلات کشور جواب یک خطی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکری خطاب به ریاست مجلس گفت: مشکلات مردم افزایش یافته و کسی با مردم صحبت نمی کند. باید شفاف سازی شود که ریشه مشکلات کجاست.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: مردم در حالت بی اطلاعی هستند، رئیس جمهور نیز با مردم صحبت نمی کند، انگار با مردم قهر است.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما هم امروز در ابتدای جلسه صحبت نکردید، نمایندگان در حوزه انتخابیه‌شان نمی‌توانند جواب مردم را بدهند. چه کار کنیم؟ داد بزنیم، گریه کنیم یا استعفا بدهیم؟

حاجی دلیگانی اظهار داشت: شما به عنوان رئیس قوه مقننه در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی قوا شرکت می کنید. گزارش بدهید که مشکلات و راه حل‌ها چیست. حداقل به جای دو هفته تعطیلی یک هفته تعطیل کنید و یک هفته دیگر در جلسات غیرعلنی از وزرا دعوت کنید تا مشکلات طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مردم در مسائل اقتصادی زجر می کشند اما پای نظام ایستاده اند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی های نمایندگان درست است، کمیسیون اقتصادی که محور بررسی موضوعات اقتصادی است هفته آینده به سرکشی از حوزه های انتخابیه نمی روند و جلسات با دولت را پیگیری می کنند.

وی تاکید کرد: پیچیدگی هایی در این کار وجود دارد و حل مشکلات جواب یک خطی ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه طرح دو فوریتی تامین مایحتاج مردم طرح خوبی است، گفت: اینگونه طرح ها خوب و مهم است، درددل کردن خاصیتی ندارد. باید نمایندگان فعال باشند و طرح هایی ارائه دهند که مشکلات را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: در مورد دورنمای کلی وضعیت اقتصادی کشور هم جلسه ای با دولت می گذاریم تا بحث های جدی تری انجام شود.

کد خبر 4393584

mehrnews.com/news/4393584

Write a comment