برای ارتقاء توان دفاعی خود از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم

محفل انس با قرآن با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: برای ارتقاء توان دفاعی خود از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه لازم باشد خودمان با اتکا به توان داخلی تامین می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ریاست ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: باید بررسی کرد ببینیم چه چیزهایی به برکت خون شهدا داریم، پیروزی انقلاب اسلامی و شعارهای اصلی آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به برکت خون شهداست. می بینیم که مخالفان انقلاب اسلامی بلافاصله به دنبال گرفتن این سه دست آورد از ما بودند.

وی گفت: آنها از اول انقلاب شروع کردند و با اختلافات قومی خواستند این دست آوردها را بگیرند، بعد به دنبال ترور رفتند و ۱۷ هزار نفر را از ما گرفتند، هشت سال جنگ را در مرحله بعدی به ما تحمیل کردند اما در تمام این موارد دست آوردهای انقلاب به برکت خون شهدا حفظ شد و آنها ناکام شدند و ما موفق شدیم و مفتخریم که عنوان کنیم سه شعار اصلی انقلاب را حفظ کردیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب و مطلوب است، ادامه داد: امروز در تصمیم‌گیری‌های جهانی دیگر نمی‌توان نقش جمهوری اسلامی را نادیده گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید براینکه برای حفظ دستاوردهای خود باید توانایی دفاعی خود را بالا ببریم، تصریح کرد: باید این توان دفاعی را آنقدر بالا ببریم که هیچ کشور یا فردی به خود جرات ندهد که منافع ملی ما را به خطر بیندازد.

دریادار سیاری اضافه کرد: برای ارتقاء توان دفاعی خود از هیچ‌کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه لازم باشد خودمان با اتکا به توان داخلی تامین می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تجهیزات عمده‌ای که در کشور ما به دست جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود، نمونه‌ای از قدرت و توان دفاعی کشور است، اما مهمتر از این مسئله، تأمین نیروی انسانی الهی‌محور است، چرا که مهمترین و بزرگترین سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی آن است.

سیاری ادامه داد: نیروهای انسانی مد نظر ما دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را شایسته حضور در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌کنند. ویژگی‌هایی شامل مؤمن بودن، متخصص بودن، با بصیرت بودن، ایثارگر و شهادت‌طلب بودن و ولایتمداری، اینها ویژگی‌هایی هستند که مد نظر ما برای نیروی انسانی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: زمانی که این ویژگی‌ها در نیروی انسانی ما باشد، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که همچنان دستاوردهای نظام و انقلاب را حفظ خواهیم کرد.

سیاری تصریح کرد: با بررسی زندگی شهدا درخواهیم یافت که ویژگی‌هایی که برشمردیم، در درون تک‌تک آن شهدا وجود داشت و این می‌شود که ما باید توجه بیشتری به وجود این قبیل ویژگی‌ها در درون نیروهای انسانی خود داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، در همه بخش‌ها باید ویژگی‌های همه شهدا را در مسائل تربیتی و آموزشی خود مورد توجه قرار دهیم، با تکیه به این ویژگی‌ها، به دنبال تأمین نیروی انسانی باشیم و فراموش نکنیم که هر آنچه داریم، به برکت خون شهدا است.

https://www.mehrnews.com/news/4264021/

Write a comment